
Spelopties: zelfstandig en coöperatief
Tafels oefenen met de Rekenmeester kan op verschillende manieren. Ten eerste kunnen kinderen er zelfstandig mee rekenen oefenen. De Rekenmeester is voorzien van een zelf-checkend systeem, waardoor ...

Zelf corrigerend: Waarom werkt het?
Het zelfcorrigerende systeem werkt uitstekend om twee redenen. Als eerste, omdat de kinderen kunnen oefenen zonder hulp. Ze kunnen het dus helemaal zelfstandig doen. Ten tweede, omdat de antwoorden...

Fysiek versus digitaal oefenen
Hoewel digitale tools nuttig kunnen zijn, geloven wij dat afwisseling belangrijk is en dat leren niet altijd van een scherm hoeft te komen. Daarom hebben wij bewust gekozen voor een fysieke tool di...

Eerst begrijpen, dan memoriseren
Voordat kinderen de tafels uit hun hoofd leren, is het noodzakelijk dat zij begrijpen wat een tafel is. Een ander woord voor een tafelsom is keersom of vermenigvuldiging. Het aanleren van de tafels...

In deze blog leggen wij je uit waarom het zo belangrijk is dat kinderen de tafels memoriseren. Vanaf groep 4 leren de kinderen de tafels 1 t/m 10. Vanaf groep 5 komen de tafels terug in contexten, ...